Saturday, November 07, 2009

还剩三个星期

时间过得很快,时间不留人,真的是正确的。实习了那么久,现在竟然只剩下短短的三个星期。从一个每一天不知道要做什么东西的,到现在不需要别人跟我说应该 要做些什么,都能独立去做,这个可能就是我的成就吧!更加搞笑的是,一个星期过后,差不多全部人都不在这一个工作岗位了,我senior还说,可能就只有 我自己一个人做follow up了,如果还有些东西还没有做完的话。一个人去client place的感觉,应该还好吧。

可能学多了,这一个工作虽然要做的东西都非常多,可是压力反而没有那么大,做得也比较开心。不知道是同事之间给我的感觉,还是自己的感觉。不过,这样的工作,同事之间的感情真的能反应出工作的心情。如果一个人每一天都在骂架的话,压力会来得更加的快。

但是,学到更多的东西,才会发现原来还有非常多的东西是不会的。不过,这样比不晓得自己不会什么来得好,至少知道自己应该从哪一方面提升自己了。是不是应该感谢我现在的senior考我那么多东西呢?是不是也要感谢我上一个senior给我机会考验一下自己承受压力的程度,所以才导致现在的我不觉得那么有压力呢?哈哈。好好的享受接下来15天的工作吧。

7 comments:

Stan said...

Haha...I think U should know who am I =D

U still owe me one answer ya...gambade and enjoy the remaining of the 3 weeks ^o^

pahziqi said...

sure know who are u lar..
my senior..haha

yalor...not yet check the answer for you..haha

Stan said...

Haha...know more bout you from your blog...specifically should be ur secret...kaka!!!

Looks like your interest over audit is getting more and more...haha....Welcome back to PwC after grad =D

pahziqi said...

haha..
come back if hired me lo...
next time must find you all recommend me...haha

Stan said...

Haha...contact us la....TCK will be glad to recommend U =D

Then I'll ask more and more Qs...be prepared ya....keke!!!

pahziqi said...

sure sure...
haha
i will make sure i memorised all the FRS...haha

Stan said...

Wah...sound so stress...to be frank...I also not familiar with FRS when I join...haha!!!

Having say so, it will definitely be a great thing/ advantage if you can memorise them.

Paiseh ya....stress U up....but rmb to study FRSs and Eng ya...will check out your blog in Eng..(U know my Chi is not good...can't ustd ur blog la...kaka).

Wait 4 your next blog in Eng ya...kekekekeke!!! =D